Electrasdreams’s Weblog

фебруар 11, 2007

Cutanje je zlato /meme/

Filed under: Uncategorized — electrasdreams @ 9:06 pm

11 Februar, 2007

Eto, podseti me ova tema ponovo na moje detinjstvo i na ulicu o kojoj sam vec pisala.

setila sam se “radnih akcija” u istoj, kada su se zajednicki pekle paprike za ajvar, sadilo cvece, popravljale stvari oko kuce i slicno. Sve zajednicki. Komsijski.

Zene su prednjacile u svemu. mnogo su radile, ali i komandovale Boga mi. Donesi ovo, odnesi ovo, uradi ono… slusali smo svi. I muzevi i deca. Deca pogotovu. Prilicno sam mrzela te akcije. Krale su mi vreme za igranje. Narocito su me nervirale one starije zene. Uvek ozbiljne, one su organizovale i stalno nesto zvocale. Mladje, nase majke, su slusale i radile, ali se i salile i pokusavale da zastite decu, prilicno neuspesno, jer to je bio deo vaspitanja, kako su matore govorile. Njihovoj cvrstoj ruci i usresredjenoj paznji nista nije moglo da promakne.

Elem, pri jednoj akciji spremanja zimnice, te godine u nasem dvoristu, kada su muski otisli da malo odmore, pozva me nana Gina, najstarija i najopasnija “akcijasica” u celoj ulici.

“Idi kceri u “Figaro” i donesi nam u ovu politru rakije, da dusu okrepimo, pocrkacemo od rada. Samo pazi, pridji Miti i sapni mu, zna on sta ce da ti da, ali pazi da niko ne cuje. Jel’ jasno? Klimnuh glavom i otrcah. Ali…koliko krocih na ulicu, deca me spazise i svi u glas pozvase da se igram. Koliko me je glas posluzio, iz sve snage povikah: “ne mooooooooogu, idem da kuuuuuuuuuupim nana Gini  jakijeeeeeeeeeeeeeee…odzvonilo je to po citavom kraju.
E, da sam tada znala da je cutanje zlato, guzica mi ne bi bila modra od batina.

 

Оставите коментар »

Нема коментара.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Оставите одговор

Create a free website or blog at WordPress.com.

