Electrasdreams’s Weblog

фебруар 12, 2008

Gospodjo bela moja

Filed under: Uncategorized — electrasdreams @ 1:26 am

Ovo je naslov pesme koju je moja drugarica napisala razgovarajuci sa svojom smrću. Sve njene pesme obozavam, a ova mi je uvek izazivala nelagodnost. Nije da mi se ne dopada, ali nekako, retko je citam. Uvek kada smo razgovarale o njenim pesmama, brecala sam se na nju zbog ove. „Sta, koji moj, ima da razgovaras sa tamo nekom belom tvojom, da, pu pu pu…prizivas…?!“ Znale smo i da se posvadjamo zbog toga. Ali, ona je znala i ono sto ja nisam…drugi put o tome.

Pre nedelju dana, setih se ove pesme, ne zato sto sam htela, nego me muka pritisnula. A pocelo je krajnje bezazleno.

Junior dosao na kratak raspust, ljubi ga majka, da odmori napacenu i osakacenu dusu od datih ispita, cela tri komada. Muke su to, znam, nije da ne znam. Secam se „kao kroz maglu“, a mozda mi je i secanje vec iskrivljeno, i ja sam davala ispite i znam koliko sam se patila. Ono, nije da nisam zadovoljna, jesam, ali ta cvilka me isteruje iz pameti. Ne znas ti, majko, kako je tesko roditi dete! Ama dobro de, i ne znam, ja svoje pokupih putem strikajuci.

Dabome, dosao sa devojkom. Nesto mi nije ista kao prosli put, ali nema veze, sta pa ima da zagledam, valjda se ofarbala u medjuvremenu, ali sto li ime promeni, da mi je da znam, mislim se, bas joj bre bilo lepo ime. Uostalom, ma bas me briga.

Naravno, malo odmora i k’o pusten s lanca. Koliko sutra dan, nocu nemam pojma gde je bio, i necu da znam, skruseno saopstava da je izgubio novcanik i SVA dokumenta koja ima.

– Sunce ti ne jebem, kako mozak ne izgubi?

– Cuti, sta urlas, J….. spava. Stvarno ne znam kako, evo nju pitaj kada ustane, nisam kriv…

– Mars, stoko, i ti i ona, gubite mi se s ociju da vas ne polomim oboje…i svasta jos izrekoh sto nije za ovde, dabome.

– Pa da, na mene urlas, a kada su tebi ukrali, onda je bilo u redu.

Tu mi je vec mrak pomutio ocnji mi vid i mozak mi dostigao brzinu svetlosti.

– Strvino neovejana, meni su UKRALI, a ti si IZGUBIO, svetijebemdatijebem…

Skakah k’o jarac neko vreme, i sta cu? Ucutah i sabajle sledeceg dana, pravac avantura. Htedoh da ga pustim samog, ali, znajuci kako to ide, garant bi izgubio godinu na fakultetu dok bi sve zavrsio.

Kisa se stustila, ja onako besna izleteh iz kuce bez kisobrana, u tankim koznim cizmama i jos nismo ni stigli do centra, noge mi mokre skroz. Voda gore, voda dole, od nemila do nedraga… za ovo vam treba ono, za ono vam treba …a to je tamo, a sada se vratite da potpisete… oko 16 sati dodjosmo kuci mokri skroz. Ja psujem i cvokocem, on cuti, sta ce, devojce ne pomalja nos iz sobe, misli valjda koja je ovo ludaca…jedna bas onako lepa i topla atmosfera. Nesto mi odjednom bi i zao, pa okrenuh na zajebanciju, na kraju zavrsismo uz kafu, smejuci se iz glasa.

– Elektra, mozes li ti kod nekoga nocas, mi bismo da napravimo malu zurku?

– Uh, krv ti jebem, da li ja to dobro cujem?!…ali jos uvek smireno…“naravno, autobuska stanica radi valjda celu noc, samo da stignem na vreme da kupim neke novine za citanje.“

– Ma bre, ozbiljno te pitam?

– Ok, samo da se organizujem.

I jesam. Bolje tako, da spasim goli zivot, jer vec je i kuca pocela da mi lici na autobusku stanicu. Jedan posao, drugi dosao, telefoni zvone na sve strane, dogovori, planovi, muzika vec pocinje da tresti…ajde ti Elektra, spasavaj se, mislim ja u sebi, i brzometno se pakujem u izbeglistvo. Glava pocinje da me boli, pocinjem da kijam, ali nije to nista, to samo onako, od mokrih nogu malo. I odoh. U Boziju mater.

Iju, kada vec svanu? Moram na posao jebemti, pokusavam da skocim i da razaznam gde sam, ali me neka ruka gura na jastuk…ma sta ‘oce bre ovaj od mene, zasto me ne pusti da ustanem, kasnim bre, evo sada cu, ma sta to svetli, zasto pobogu ne mogu oci da otvorim, ma ko me metnu na zar da legnem, sve mi bre usijano…pricam ili mislim da pricam…neko me nosi, ma gde ce me u pizdumaterinu, zna li da moram na posao, posle deci da spremim rucak…i ovi zubi, zasto ne mogu da smirim cvokotanje kada mi je vrucina, a i kosu moram da operem, kud cu na posao takva…sto mi niko ne da vodu da pijem, izgorese mi usta, i sta ce D. kod mene u ovo doba…i…o uzasa, koji cu moj u kadi, a voda ‘ladna k’o smrt bre, ubicu te samo da se izvadim odavde, i sta mi bre gura ovo staklo u usta, kreten, udavicu vas sve…

Suvislo pogledah tek kada se nadjoh zamotana u cebe na krevetu. I setih se gde sam. Moj jadni drugar, koji me je lepo primio u izbeglistvo, psuje ali se i trese kao prut, kaze prepala sam ga, temperatura cetres.-“ Ma ‘ajde bre, pokvaren ti toplomer, ja bre u zivotu nisam imala vecu temperaturu od 37 .“

Sve me boli, sve mi zapuseno, ne osecam, ne disem, ne vidim, ne cujem, stalno mi se spava a on mi ne da, kljuka me koje cime, masira rakijom, ja opet nemam pojma zasto to radi, u glavi mi zbrka ali mi i reci one pesme od nekud naviru, ja necu, bacakam se po krevetu, necu da ih cujem, necu da mislim, necu nista bre. Opet neki glasovi, neko me muva, okrece, nesto mi hladno po meni seta, belo mi sve pred ocima, bode me nesto odvratno, u guzicu, da izvinete, pokusavam da udarim zlotvora, zamahujem rukom ali ona ne slusa…ostavite me svi bre, u kurac krasni, sta ste bre poludeli…cujem, hvala doktore, sta bre doktor, bolje popa da si zvao, da istresem sve brljotine koje sam napravila pa da me ona bela ostavi, da me ne gleda vise arogantno i sa visine, mameci me…ne mogu sada, imam bre posla, nemam kada…

… „laznosmerjem svetla mamis

muzikom uzvisenog stazu kratis

ne umivaj mi lazno stope umorne

mani me se, kreni bogom milijim

ja ti pute ne znam i ne hocu te

jos me bilje i velebilje scase

pesma moja od rose poludela

dusom mi vode krenule u oranja

Gospodjo bela moja“

Pretekoh.

31 коментара »

  1. Ijuuu, zeno pa ti ga bas dobro nadlrljala…
    a ja sam bas morala malo i da se nasmejem na ove tvoje muke….
    sve si lepo i zivopisno opisala…
    sto brze ozdravi
    pozz 🙂

    Коментар од sarahstory — фебруар 12, 2008 @ 10:38 am | Одговор

  2. Стандардно, одлична прича 🙂

    Коментар од Зајебант — фебруар 12, 2008 @ 10:41 am | Одговор

  3. Brz oporavak želim.

    Коментар од Orpheus — фебруар 12, 2008 @ 10:52 am | Одговор

  4. sarah, i meni bilo smesno more
    Z, hvala ti
    Orphy, more pretekoh i popu, sada je ok, hvala na lepim zeljama.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 12:08 pm | Одговор

  5. Što ti ne ostavi snajku da te leči….bio bi to dobar test… 😀

    Коментар од zihernadla — фебруар 12, 2008 @ 12:23 pm | Одговор

  6. Ma koja snajka, pu pu pu, neka hvala.Igrala bih ja preferans sa svetim Perom do sada da me je ona lecila.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 12:26 pm | Одговор

  7. Da mi sto pre ozdravis :*

    Коментар од Zmajcek — фебруар 12, 2008 @ 1:06 pm | Одговор

  8. Не дај се госпођо.

    Коментар од КОНСТАНТИН — фебруар 12, 2008 @ 3:08 pm | Одговор

  9. Ne dam na se,jasta.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 3:12 pm | Одговор

  10. Cuti, slatka , zamisli da s’ bila na stajgi !!

    Коментар од makarone — фебруар 12, 2008 @ 3:30 pm | Одговор

  11. Pa ‘tela ja.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 4:43 pm | Одговор

  12. Huh, koji come back…
    Nego sad mi pade na pamet, kako ćemo da znamo kad ne pretekneš?

    Коментар од RainDog — фебруар 12, 2008 @ 4:55 pm | Одговор

  13. A bre skolski, osetih se sada kao pevaljka, novokomponovana jbte, come back, ni manje ni vise. Jos da vam priredim kompilaciju ili neki slican PROJEKAT, jel! Nista ne brini, sve sam ja to uredila i ostavila napismeno, a javice vam onaj s kim budem igrala preferans. Obec’o mi.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 5:05 pm | Одговор

  14. Auuuuuuu! Najeba ga ti baš. Nego, svidja mi se onaj deo :“dušom mi vode krenule u oranja“…volim ja takvu poeziju. A i ovakvu prozu. Još da se nije desilo…

    Коментар од shaputalica — фебруар 12, 2008 @ 7:45 pm | Одговор

  15. Ajd ponovo da vratis secanje na doktora i ono sto ti radio od zada a ti mahala rukom…Ajd majke ti…
    Al u detalje, mozda ti se izgubio neki detalj… Jel si sigurna da je bila injekcija??? Vidis da ti bolje odmah bilo… 😀
    Zasto pises teks da se smejemo a tebi bilo lose i bolno….???Kako da se ne smejemo kad ga izokrenes ko luda…

    Коментар од Deda — фебруар 12, 2008 @ 9:32 pm | Одговор

  16. E, slatka moja … (jel’ beše iz pop Ćire i pop Spire)… pa kud i tebe da u’vati?! 😦
    Nego nešto ne pominješ trećeg za prefu. U „dvojku“ su samo tablići mogući, eventualno tač 😀
    Šalu na stranu, stvarno si ga nadrljala. Dobro je da si sad bolje 🙂

    Коментар од Suske — фебруар 12, 2008 @ 9:51 pm | Одговор

  17. saputalice, i ja volim takvu poeziju . Da se nije desilo, ne bi bilo ni takve proze.
    Deda bre, ti si blesaviji od mene, probudih komsiluk vristeci od smeha. Da smo mi zivi i zdravi pa makar i blesavi, i da vidis, bas mi se svidja sto smo takvi.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 10:16 pm | Одговор

  18. Ne mogu ja bez budaka, sus, shvatila to gospodja pa batalila.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 12, 2008 @ 10:20 pm | Одговор

  19. Vazno je da si ti sad dobro i da je gospodja bela otisla daleko! >)

    Коментар од Charolija — фебруар 12, 2008 @ 10:46 pm | Одговор

  20. Sve-sve, al kad Elektra napiše tekst to je bratko pročitano iz cuga, pa još jedared, pa ponovo…Ne jer ne razumem, već jer je dobro gubljenja vida od čitanja!

    Коментар од punky26 — фебруар 13, 2008 @ 11:39 am | Одговор

  21. A sto gubljenja vida, pobogu sinko?

    Коментар од electrasdreams — фебруар 13, 2008 @ 12:42 pm | Одговор

  22. Zato što dobro pišeš i pročitam post mnogo puta!

    Коментар од punky26 — фебруар 13, 2008 @ 1:08 pm | Одговор

  23. Hvala ti, drago mi je da ti se dopada.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 13, 2008 @ 1:10 pm | Одговор

  24. Jel ti bolje danaske ? Ja jopet citam.

    Коментар од Zmajcek — фебруар 13, 2008 @ 5:17 pm | Одговор

  25. Ma super sam vec dva dana, idem na posao bre. Hvala za brigu.Nece grom u koprive.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 13, 2008 @ 5:42 pm | Одговор

  26. el ti svraca doktor??? 😀

    Коментар од Deda — фебруар 13, 2008 @ 7:21 pm | Одговор

  27. Šta napisa Deeda, ne vidim baš najbolje…? 😉

    Коментар од punky26 — фебруар 13, 2008 @ 7:24 pm | Одговор

  28. Deda,svraca, dabome,jos nije zavrsio s mojom ……
    Punky, vidis li koliko je radoznao? Nije se meni izgubio ni jedan detalj, ali za inat necu da napisem.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 14, 2008 @ 2:20 am | Одговор

  29. Deda radoznao do zla boga, šta ćeš, ko svako dete! 🙂

    Коментар од punky26 — фебруар 14, 2008 @ 11:34 am | Одговор

  30. ti vec radis? svaka cast!drzi se ,jer dok je tebi ,tebe…kad sam ja bila bolesna pre tri nedelje,bre zemlja mi virila iz dzepova,bela se pritajila pa zove ,prosto mami ,ovaj moj kano puz,kaze ‘ajde cuti ,treba ce te sikirom !meni doslo da mu razvalim jednu supruznicku,al’te noci i on pazario,pa da vis’ pekmeza!!

    Коментар од makarone — фебруар 14, 2008 @ 5:05 pm | Одговор

  31. Uf!

    Коментар од electrasdreams — фебруар 14, 2008 @ 6:18 pm | Одговор


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Оставите одговор

Блог на WordPress.com.

