Electrasdreams’s Weblog

фебруар 8, 2009

Filed under: Uncategorized — electrasdreams @ 9:53 pm
slika

Pošto je bar još jednom našem članu zanimljiv odgovor na ovo pitanje, evo i tog ,dugo očekivanog, odgovora:
ПРОМАЈА vide ПРОМАХА
ПРОМАХА – perflatus
ПРОМАХИВАЊЕ-perflatio
ПРОМАХНУТИ, ПРОМАХНЕМ (ПРОМАНУТИ), изнети хаљине на поље, нека их промахне вјетар

ПРОПУХАТИ (ПРОПУШЕМ)…пропушем ватру, vide пропирити

Korišćen izvor: originalni Vukov “Riječnik“, treće izdanje, god. 1898.
Kao što vidite, u pitanju su reči iz srpskog rečnika. Kako je posle stvoren raskol jeste pitanje za istoriju filologije, a to kod nas obavezno završi na politici. Ona je, kao što znamo, na ovom forumu zabranjena, te stoga mislim da će u etimologijskom smislu reči, ovaj odgovor biti dovoljan. Bitno je da se značenje ovih reči praktično do danas nije ništa izmenilo.
Izvor:sa nekog foruma

Naravoucenije: Promaju nepriznajem, ali kod nas Srba je to velika stvar i to igra veliku ulogu u nasim zivotima.Srbinu sve mozete spomenuti ali promaju nikako!!! Moze da se ugusi u stanu, kuci ili kolima on ce zatvori sve prozore ali promaju nikako nece dozvoliti. Promaja nije samo vetar koji struji, to je mocnije i od kosave i uragana zajedno. Mozete da se kocite, usinete: ledja, rame, ruke, noge, glavu od promaje. I onda odete kod doktora i kazete mu da ste su ukocili zbog promaje, a on ce samo da Vas pogleda belo. Je l` promaja NEPOSTOJI u medecini!!! Ona je samo naziv za strujanje vazduha u zatvorenom prostoru u danasnjem vremenu!!! `Eblla Vas promaja!!! b43 b43 b43


_________________
slikaslikaslikaslika

Prijavi post
Vrh
32 коментара »

  1. Objavio Zajebant, ja samo kopirala. Uz njegovu dozvolu, dabome.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 8, 2009 @ 9:54 pm | Одговор

  2. ma begaj bre tamo 🙂

    Коментар од Cika Z — фебруар 8, 2009 @ 10:03 pm | Одговор

  3. Promaja je čudo jedno. 😀

    Коментар од Charolija — фебруар 9, 2009 @ 12:11 am | Одговор

  4. Pa naravno da ne postoji al’ su me celog zivota traumirali sa onim – Pazi da te ne ubije promaja 😀

    vidis da i ubija pored toga sto remeti ostalo

    Коментар од mahlat — фебруар 9, 2009 @ 12:50 am | Одговор

  5. hehehe :mrgreen:

    Коментар од drveniadvokat — фебруар 9, 2009 @ 2:04 am | Одговор

  6. Meni bas drugarica danas veli:“ a tooooo, to te drmnula negde promaja, zato te boli…“
    Umalo je ne drmnuh na sred ulice tasnom po glavi :mrgreen:

    Коментар од sarah — фебруар 9, 2009 @ 6:04 pm | Одговор

  7. Ne slazem se da ne postoji, cim postoji rec za nju. I u ostalim jezicima postoji. A kada te zaista opici ta ista, onda ces znati DA TE PROMAJA OPAJDARILA! Kada sam bila mlada, nisam verovala, a sada se sve cesce uveravam da zaista postoji. Svako ima pravo na svoje misljenje! Poseti me na mom blogu http://www.dudaelixir.wordpress.com

    Коментар од dudaelixir — фебруар 9, 2009 @ 10:41 pm | Одговор

  8. PS: Ako stojis izmedju tog PROPUHIVANJA, lepo osetis, kako prolazi kroz tebe. E, sada, ako ti je krstaca na udaru, opalice te po njoj. Znam iz iskustva!

    Коментар од dudaelixir — фебруар 9, 2009 @ 10:43 pm | Одговор

  9. ja sam nazalost imao slucaj da vidim dvoje rodjaka koji su i te kako najebali od promaje – lice se im se iskrivilo pa su isli na terapiju valjda elektrosokovima ili sta vec. A to sve zato sto su mokre kose seli u auto i vozili se… – videti tako nekoga, stvarno pomislite da ipak mi se jebe da li promaja postoji u medicini ili ne, kad te upropasti na mesec dana i kad nikad ne pozelis vise da se ohladis na takav nacin.

    A sad, sa jednog foruma sto sam naleteo na tu temu:

    Hm, mislim da ste vas dve pomesale neke stvari – jedno je govoriti o strucnoj terminologiji, a drugo o recima koje se koriste u svakodnevnom zivotu. U principu nije bitno kako se nesto zove vec uticaj i posledice.

    Promaja nije nista drugo nego strujanje vazduha. Vazduh, kao i svaki drugi gas, sastoji se od mnogo molekula koji se haoticno krecu, ako je temperatura veca molekuli se brze krecu, sto je temperatura manja kretanje je sve sporije. Ako ste u sobi, vrata i prozori su zatvoreni, vazduh se nalazi na priblizno istoj temperaturi i nema vecih strujanja (naravno, strujanje postoji, ali nije ga lako primetiti). Ako bi sada ovorili vrata hodniku (koji je hladan) i prozor (a naplju je leto, jucna strana, u podne) u sobi bi se javila velika razlika u temeraturi vazduha i „topli“ (tj. brzi) molekuli pojurili bi prema hladnijem delu sobe. Ovo strujanje vazduha neki nazivaju promaja. Naravno, ovo nije jedini razlog za strujanje vazduha – i razlika u pritisku dovodi do strujanja (ali takvo strujanje najcesce nazivamo vetar).
    Kako god nazvali ovu pojavu strujanja vazduha ona bas nije prijatna jer ovakvo usmereno strujanje vazduha moze da ima posledice za coveka (strujanje vazduha moze dodatno da ohladi objekat pored kog vazduh struji itd). Posledica izlozenosti ovakvom strujanju vazduha najcesce je prehlada ili „ukocenost“ nekih misica (bas i nemam mnogo znanja o medicini, tako da ne mogu da objasnjavan kako hladnoca dovodi do prehlade, ali mislim da nema onih koji to osporavaju… mada mozda iskopam negde sta se zapravo desava). E sad ko ne veruje da promaja postoji moze slobodo da otvori prozore u dva suprotna dela stana, jos ako je na nekom spratu sa vecim brojem, mozda ima prilike da vidi lepe efekte promaje (nadam se bez polomljenih prozora). Isti efekat koji dovede do lupanja vrata i prozora moze da utice i na zivi organizam.

    Ukratko receno – strujanje vazduha (poznato kao promaja) je faktor koji povecava verovatnocu za pojavu prehlade.

    Ono sto je mozda zanimljivije je to kako ljudi shvataju taj pojam. U nasem narodu promaji se daje neki misticni karakter, pripisiju joj se razicite cudne osobine itd. I prilisno je popularno traziti obrazlozenje za mnoge probleme upravo u promaji. Mislim da u ovome i lezi cinjenica gde i kako se pominje promaja u engleskom jeziku.
    Moguce je da promaja ne postoji u stranoj strucnoj literaturi jer jednostavno to nije nista specijalno (obicno strujanje vezduha, ne moze bas za sve da se uvede poseban termin) koji dovodi do prehlade. Ono sto postoji u engleskom jeziku je fobija od promaje, a naziva se: Aerophobia: Fear of draft. Fear of fresh air. Fear of flying.

    Moj zakljucak je da je promaja, ako i neke druge stvari, kod nas previse mistifikovana i da je iz nepoznatih razloga uletela u strucnu literaturu. Naravno, ova fizicka pojava nije ogranicena samo na nase jezicko podrucije (fizika ne zna za granice), ali o njoj se tamo mnogo manje prica, tema je manje „naduvana“ i oni NE boluju od masovne „promajofobije“

    Source: GradNis.net

    Коментар од IvanB. — фебруар 10, 2009 @ 4:26 am | Одговор

  10. Igrom slučaja je to isto rekao i doktor koji je Titu odsekao nogu i tad je bio extremno mator…nije se boijao promaje…A kako sam ja čuo tog čoveka da to zbori, to me ne pitaj, to je Skojevska tajna…ili tako nešto…

    Коментар од Punky — фебруар 10, 2009 @ 10:48 am | Одговор

  11. Slušaj,

    od smrada niko nije umro, al’ od PROMAJE, eeeej …

    ma šta pa da dodam … a da, PROMAJA je uz BRE, SRPSKI BREND! :mrgreen:

    Коментар од Suske — фебруар 10, 2009 @ 11:20 am | Одговор

  12. E, ja na brzaka da se javim, otvorila sam prozore, ubice me promaja 😆

    Коментар од zelenavrata — фебруар 10, 2009 @ 12:01 pm | Одговор

  13. Slusaj, kod mene u zgradi narocito izrazen taj strah od promaje, pa se redovno gusimo u nevidjenom smradu koji je pomenula moja draga Su, jer se stanovi provetravaju iskljucivo otvaranjem ulaznih vrata. Kad krenem na posao, od petog sprata (nemamo lift) do prizemlja se usmrdim na zaprske svake fele. 👿

    Коментар од Sanja — фебруар 10, 2009 @ 10:07 pm | Одговор

  14. Ma drugo je to Dudo, pricas kako je produvao vetar neke tvoje drugare je l` su izasli sa mokrom kosom i otvorili su prozor u kolima pa su se usinuli. To je normalno, vozim 26 godina i to mi se nikada nije desilo da me vetar produva. Ako otvoris samo jednu stranu u kolima(obicno leti)imas veoma velike sanse da ti strada levo ili desno uvo. Pritisak nije izjednacen i imas vece sanse da dobijes zapalenje uva. Zato je obavezno potrebno otvoriti obe strane u kolima da se izjednaci pritisak na oba uva.Ivane, lep je to opis ali sve sto si uglavnom napisao je vezano kao i kod Dude za „PRODUVAVANJE“ a ne promaju. 🙂

    Коментар од Cika Z — фебруар 11, 2009 @ 6:25 am | Одговор

  15. Zeno, da te ne u’vati promaja 😀

    Коментар од mahlat — фебруар 12, 2009 @ 12:29 am | Одговор

  16. Ne volim ni da izgovorim rec: Promaja…
    Uh, kad se samo setim kako sam okretao celo telo da bi mi vidokrug bio bolji jerbo mi se vrat ukocio od promaje …I to ne jednom…A bila je tako neprimetna i fina…

    Коментар од Deda — фебруар 12, 2009 @ 7:56 am | Одговор

  17. Ma, ljudi, kako god hocete da zovete TO, ali da moze da napravi stetu, moze! Dokazano!:)

    Коментар од dudaelixir — фебруар 12, 2009 @ 9:04 pm | Одговор

  18. http://shaputalica.wordpress.com/bau-bau/
    😆
    pravo u metu sestro!

    Коментар од shaputalica — фебруар 13, 2009 @ 3:28 pm | Одговор

  19. Dobro zeno, gde si, kod mene se pije a tebe nema da nazdravis….?? 😆

    Man’ se promaje, casu u ruke….i ZIVELI!!!!!!

    😀

    Коментар од sarah — фебруар 14, 2009 @ 3:59 pm | Одговор

  20. Meni promaja uopšte ne smeta, živeli Saro! 🙄

    Коментар од makarone — фебруар 15, 2009 @ 4:58 pm | Одговор

  21. ja bih malo makarone 🙂

    Коментар од Cika Z — фебруар 15, 2009 @ 6:43 pm | Одговор

  22. šta znači: ‘eblla? :mrgreen: nikad čula za tu reč 😆

    Коментар од zihernadla — фебруар 17, 2009 @ 6:15 pm | Одговор

  23. Mene, bas danas opaucila ta opaka promaha.Da vam reknem, nije to za dzaba ljuti neprijatelj nasijeh naroda i narodnosti. Tihi ubica 🙂 Cas te srkrozira.Sad pricam malo ukrivo, beze mi reci, opet od nje. Pa sad veruj nauci 🙂

    Коментар од bubazlatica — фебруар 20, 2009 @ 12:29 am | Одговор

  24. meni nekako u glavi promaja… jel to opasno?

    Коментар од NeMresBilivit — фебруар 24, 2009 @ 2:09 am | Одговор

  25. Samo da se javim. Nema me jer sam nekako u beloj fazi. belo oko mene, belo mi u mozgu, belo mi u srcu…ma sve mi je belo. Nadam se da nece dugo. Tu sam ja, samo da ovu belinu prevazidjem.

    Коментар од electrasdreams — фебруар 24, 2009 @ 9:44 am | Одговор

  26. уја, сад те има сад те нема 😀

    Коментар од Cika Z — фебруар 24, 2009 @ 7:31 pm | Одговор

  27. Sto mi poznato to stanje… 🙄
    kod mene tek malkice krem…. posle bele, valjda je to sledeca nijansa….
    Ajde, ajde sad ce sunce, pa vitamin D , predje u kosti a neki drugi u srce i onda masina krene…

    jedan siroki zagrljaj i cmokic
    😀

    Коментар од sarah — март 5, 2009 @ 10:03 am | Одговор

  28. Elektra, gde si ti?

    Коментар од Suske — март 5, 2009 @ 10:41 pm | Одговор

  29. Srecan ti 8 Mart!

    Коментар од Zmajcek — март 8, 2009 @ 5:52 pm | Одговор

  30. Jel’ da upotrebljavam silu, tj, mobilni ???

    Nadam se da si ok, sto ti od srca zelim… 😀

    pozz

    Коментар од sarah — март 9, 2009 @ 7:22 am | Одговор

  31. Da VE obavestim drustvo
    E. je dobro, ziva i zdrava
    Al` dete mLogo radi te nema
    vremena za nas 🙂

    Коментар од Cika Z — март 9, 2009 @ 6:47 pm | Одговор

  32. Dosta mi vec ove tvoje promaje, otpade mi glava, kad god procitam!
    Daj nesto prolecno, vreme je da udjes u zelenu fazu, zeno! 🙂

    Коментар од dudaelixir — март 15, 2009 @ 1:08 pm | Одговор


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Оставите одговор

Блог на WordPress.com.

